mandag 19. juli 2010

Ny uke, nye muligheter, blanke ark og nye fargestifter

En uke på skolen er unna gjort, og jeg må si det er en del å sette seg inn i. Det har gått greit med forelesninger og pensum på engelsk så langt, men regner med at utfordringene kommer når jeg skal begynne på oppgavene(som det ikke er få av).
Selve uken har gått av seg selv, og har stort sett blitt tilbrakt på forelesning eller på lesesalen. Onsdag kveld var det den stor vinterfesten her på campus. Da rigget de opp ei svær rampe og fikk tilkjørt snø for at snowboardera kunne showe litt. Etter dette var det konsert med Tiki Taane and Shapeshifter's DJ SAMBORA (visstnok ganske kjent her).
På fredag testet vi ut puben i Lincoln, den eneste puben by the way. Et helt ok sted å gå så lenge man er en hel gjeng, slik som vi var, hvis ikke kan man følse seg rimelig utilpass sammen med alle de lokale gamlinga.
Lørdagen var vi i byen og prøvde oss på klatring på et av byens klatresenter. Det må jo bare ha vært et morsomt syn med fem av oss i klatreveggen sammen med alle unga!! :) Kan ikke si at jeg ble bitt av basillen, men det er gøy å ha prøvd.
Ellers var helgen stille og rolig ettersom de fleste av oss har fått, det vi hjemme ville kalt, høstforkjølelsen. Etter erfaring er det kortvarige greier, og formen er heldigvis mye bedre i dag:)

I dag har jeg endret et av emnene mine. Selv om destinasjonsplanleggingen kanskje var det jeg så mest fram til her, så var det ikke helt som jeg trodde. Det hadde blitt sykt mye å sette seg inn i i forhold til lover, regler, planer og strategier på New Zealand. Så nå er jeg heller meldt opp til Human Resource Management så får vi se hvordan det går.

Foruten dette er det ikke så mye å melde. Været er variert mellom sol og overskya, heldigvis ikke noe regn. Det er fortsatt ganske kaldt, men kjenner at sola varmer godt når den først er fremme.

Sorry for at det ikke er så mye bilder her enda, men en av tingene jeg glemte igjen hjemme i Norge var selvfølgelig minnekortet til kamera mitt. Men i dag har jeg fått post fra verdens beste mamma med minnekort og koselig brev:)
Så nå blir det bilder!!

Håper alt er bra hjemme. Hører rykter om at det er en del uvær, men litt varmt alikevel?!?!

Glad i dere! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar